Често задавани въпроси

Вижте отговорите на най-често задаваните от клиентите въпроси:

Кои сте Вие?

Агенция за събиране на вземания е еднолично акционерно дружество (АСВ ЕАД), което е специализирано в изкупуване на портфейли с обезпечени и необезпечени вземания на физически лица и фирми от банки, небанкови финансиращи институции, телекоми и др. Част сме от норвежката група B2Holding, която извършва своята дейност на територията на 23 европейски държави.

Защо трябва да плащам на Вас?

Ако получите писмо от компанията ни или наш представител се свърже с Вас, то това означава, че сме придобили задължението Ви съгласно договор за цесия между нас и Ваш кредитор. Ние встъпваме в правата на кредитор по вземането, от което следва, че всички плащания следва да бъдат насочени към нас и извършвани по някой от по-долу споменатите начини.

Какво е цесия?

Цесията е правно уредена в ЗЗД и е съглашение, с което кредиторът на едно вземане го прехвърля, чрез договор, на трето лице. Съгласно чл. 99 от ЗЗД прехвърленото вземане преминава върху новия кредитор, заедно с привилегиите, обезпеченията и другите му принадлежности.

Как да погася задължението си?

Можете да извършите плащане по един от следните начини:

  • По банков път: Във всеки клон на ОББ АД, по нашата сметка BG93UBBS80021028746440, BIC:UBBSBGSF. Моля цитирайте в основание три имена и ЕГН.
  • Чрез касите на EasyPay, само по номера на задължението Ви в системата ни и без такса за наши клиенти (включително и през уикенди и официални празници). Пълния списък на касите в цялата страна, както и тяхното работно време можете да видите тук. Всеки работен ден между 08:30ч. и 20:00ч., както и събота между 09:00ч. и 17:00ч. можете да получите информацията, която Ви е необходима за да направите вноска по задължението Ви на телефон 0700 45 600.
  • Чрез касите на БТК ЕАД (Vivacom), само за задължения, за които изрично е упомената тази възможност.

Защо е важно да платя задължението си?

На първо място, защото хората без задължения са по-щастливата част от нашето общество. Отговорното отношение има своите привилегии, които се изразяват в по-лесен достъп до кредити и други финансови услуги, но също така и в по-ниски допълнителни разходи и такси, които могат да бъдат начислени в хода на събиране на дълга по съдебен ред.

Как ще комуникирам с Вас, като нов кредитор по задължението ми?

За нас е важно да поддържаме постоянен контакт с Вас, да помагаме и участваме активно в избора на най-подходящото решение на ситуацията, както и да можем своевременно да Ви уведомяваме за актуалния размер на задължението Ви, новости или текущи кампании, в които може да вземете участие. Основните канали за комуникация с нас са:

  • По телефон, всеки работен ден от 08:30 до 20:00 часа и в събота от 09:00 до 17:00. Телефоните, на които можете да ни откриете са:
    0700 45 600 – за задължения по кредитни продукти (заеми, кредитни карти, овърдрафти, др.)
    02 408 40 70 – за задължения към телекоми и фирмени задължения по фактури
    02 408 01 00 – за съдебни вземания
  • През електронната ни поща collection@theagency.bg или формата за контакт в сайта
  • Чрез писма, доставени до пощенската Ви кутия или срещу подпис. Моля, четете внимателно съдържанието, което е подготвено специално за Вас и винаги връщайте обаждане в случай, че имате обективна невъзможност да изпълните написаното в писмото.
  • На нашия адрес, който можете да намерите в секция „Контакти“ – моля, винаги съгласувайте предварително Вашата визита с нашите експерти, за да може тя да бъде бърза и ефективна.

Ще получа ли документ, ако изплатя задължението си?

Разбира се! Агенция за събиране на вземания ЕАД ще издаде удостоверение за Вашия погасен дълг, който можете да получите в нашия офис или чрез куриер, след предварително уговорен ден и адрес за доставка. Нашите клиенти често прилагат тези удостоверения при кандидатстване за кредитни услуги, за да докажат добросъвестно изпълнение на ангажиментите си по предишни договори.

Плащам, но задължението не намалява. Защо?

Понякога сумите, които плащате са много ниски, следователно не могат да покрият лихвата за забава. Затова е важно да чуете съветите на нашите консултанти и точно да изпълнявате поетите ангажименти. Лихвата за забава при просрочени задължения е уредена в Постановление № 426 от 18.12.2014 г. и се определя от основния лихвен процент на Българската народна банка (БНБ), плюс 10 процентни пункта.

Пример 1: Задължение в размер на 500 лв. Месечната лихва за забава (ОЛП + 10% / 12) е 4,17 лв., при плащане от 100 лв. след начисляване на месечната лихва, цялото плащане ще бъде отразено по вземането (вече 504,17 лв.) и съответно новият остатък ще бъде в размер на 404,17 лв.

Пример 2: Задължение в размер на 15 000 лв. Месечната лихва за забава (ОЛП + 10% / 12) е 125 лв. и всяко плащане под тази стойност няма да намали текущо дълга. Ако постъпи плащане от 100 лв. за месеца, реалният остатък ще бъде 15 025 лв., въпреки направеното погасяване.

Ваш служител ме посети на адрес. Защо?

Агенция за събиране на вземания ЕАД разполага с мрежа от специалисти, които посещават нашите клиенти, за да договорят конкретни ангажименти за погасяване на задължението. Те се легитимират със служебните си карти и ще изберат заедно с Вас най-добрите условия за погасяване, с конкретни срокове и суми. Нашите служители не събират пари на ръка и не издават приходни документи от името на компанията, като единствените легитимни начини за плащане на задължението са упоменати по-горе.

Как и защо обработвате личните ми данни?

В качеството си на администратор на лични данни АСВ ЕАД разполага с правото да обработва лични данни (по смисъла на Закона за защита на лични данни като например такива са: имена, ЕГН, адрес, телефон, месторождение на лицето и др.) на своите клиенти, чиито вземания е закупило. Обработването на посочените данни се осъществява единствено за целите на осъществяваната от дружеството дейност по събиране на вземания при спазване на всички законови изисквания за тяхното съхранение и защита.

Защо данните ми фигурират в ЦКР към БНБ?

АСВ ЕАД, в качеството си на финансова институция, е задължено да подава ежемесечно информация за задълженията на своите клиенти, съгласно Наредба 22 за финансовите институции на БНБ. Информация за всеки един кредит се подава докато кредитът е активен. Дори и в Съдебна фаза, кредитът бива подаван в ЦКР на БНБ докато не бъде приключен напълно, т.е. изплатен. Информация за приключените кредити се пази в ЦКР в рамките на 5 години.

Задължението ми е съдебно и изпратено към ЧСИ. Какво следва и към кого да се обърна?

В този случай срещу Вас има издаден изпълнителен лист и е образувано изпълнително дело при съдебен изпълнител. Информация за размера на дълга, предприетите изпълнителни действия и възможностите за неговото погасяване можете да получите от юрисконсулт на компанията, отговарящ за Вашето дело или представител на кантората на частния съдебен изпълнител.